مسئول بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع بیماری و ویروس کرونا در کشور و تهدید انتشار آن بهترین روش مبارزه با این بیماری پیشگیری با رعایت نکات بهداشتی و سلامت می‌باشد.

هنری مسئول بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: از این رو با پیگیری گروه‌های جهادی محله محور در پایگاه‌های بسیج کل استان برنامه‌ریزی جهت ضدعفونی کردن مساجد و محل برگزاری نماز جماعت انجام شده است که این امر باعث کمرنگ شدن حضور مردم در مراسم نماز جماعت نخواهد شد.

او گفت: بر این اساس این برنامه در حدود تعداد ۴۰۰ مسجد در سطح استان از روز گذشته با فعالیت جهاد گران محله محور آغاز شده است و تا کنون حدود ۷۰ مسجد کار ضدعفونی آن انجام و تا فردا اجرای این برنامه با کمک جهادگران در این مساجد به اتمام خواهد رسید.

هنری با بیان اینکه حدود۹۳۰ گروه جهادی درغالب گروه‌های جهادی محله محور در سطح استان فعالیت دارند، افزود: این گروه‌ها با برنامه ریزی صورت گرفته و با پشتیبانی سازمان بسیج سازندگی استان بصورت مستمر در طول سال در محله‌های خود مشکلات را احصا کرده و اقدامات لازم جهت رفع آن را انجام می‌دهند و درخصوص شیوع ویروس کرونا نیز این گروه‌ها در مساجد شهر‌ها و روستا‌ها درحال فعالیت هستند تا بتوان از انتشار این ویروس در مساجد جلوگیری کنند تا نمازگزاران با اطمینان خاطر در مراسم نماز جماعت شرکت کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به شرایط و مناطق مورد نظر این برنامه به صورت هفتگی انجام خواهد شد و تا زمان شیوع و انتشار این ویروس و شرایط بحرانی این وضعیت ادامه دار خواهد بود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.